Er din webshop brugervenlig

Det er vigtigt for enhver webshop at have fokus på brugervenlighed. En brugervenlig webshop er nemmere at bruge, og derfor er der også større sandsynlighed for, at brugerne vil købe noget. Derfor er det en god idé at tjekke, om din webshop er brugervenlig, inden du lancerer den.

Tjek brugervenligheden

Det er ikke svært at tjekke, om en webshop er brugervenlig. Du skal bare tage et kig på websitet, og se om det er nemt at finde rundt. Er der en log ind knap? Er der en kurv? Er der en søgefunktion? Og er der en kontaktinformation? Hvis du ikke er sikker på, om din webshop er brugervenlig, så kan det være en god idé at få hjælp fra en webshop udvikler. De kan hjælpe dig med at tjekke, om din webshop er brugervenlig, og hvis det ikke er tilfældet kan de hjælpe dig med at lave en brugervenlig webshop.

Hvad indgår i brugervenlighed?

Der er mange faktorer, der indgår i at lave en brugervenlig webshop. Der er faktorer, der handler om design, og der er faktorer, der handler om funktionalitet. Her er nogle af de vigtigste faktorer, der indgår i en brugervenlig webshop:

Design

  • Overordnet visuel identitet

  • Farver

  • Typografi

  • Layout

Funktionalitet

  • Søgefunktion

  • Kurv

  • Sortere produkter

  • Kontaktinformation

  • Kontaktformular

  • Log ind

  • Oprettelse af bruger

  • Sitemap

  • Mulighed for tilføjelse af produkter til favoritter

  • Mulighed for at dele produkt på sociale medier

Dertil skal du også være klar over om din online annoncer også fortæller den samme historie som dit site, så potentielle kunder ikke bliver forvirret.

Er din webshops produkter hjemmesider brugervenlige?

Det handler ikke bare om, at din webshop skal være brugervenlig. Dine produkters hjemmesider skal også være brugervenlige. Det kan du tjekke ved at klikke på et produkt, og se om informationerne er nemme at finde. Derudover skal der også være et billede af produktet, og der skal være beskrivelse af produktet.